تخریب ۶ ساخت و ساز غیرمجاز در استان همدان 

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان از تخریب ۶ ساخت و ساز غیرمجاز در استان خبر داد.

فرهنگ زمانی گفت: این تعداد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی روستای گل آباد شهرستان تویسرکان به مساحت تقریبی یک هزار متر دیوار و ۵۰ هزار متر مربع زمین تفکیک و قطعه بندی شده واقع شده بود.

او گفت: مالکان این زمین ها، بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند که به منظور تامین امنیت غذایی، جلوگیری و مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تخریب شدند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز یاد شده با دستور مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی، شهرداری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان همدان قلع و قمع و به حالت اولیه بازگردانده شدند.

این مسئول گفت: ساخت و ساز‌های تخریب شده جزو باغ‌های زینتی بود که درآمد تولیدی برای جامعه نداشت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: شهروندان باید پیش از خرید هرگونه باغ به ویژه باغ‌هایی با ساخت جدید مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند.

زمانی گفت: برخی افراد فریب وعده‌های دلالان را می‌خورند و با صرف هزینه‌های بالا اقدام به خرید باغ‌های تزئینی که به صورت غیرمجاز نیز در آن‌ها ساخت و ساز شده است می‌کنند و همین مساله باعث از دست دادن پول خود و همچنین تخریب اراضی کشاورزی مرغوب و محیط زیست می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.